ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ & ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Τμήμα Μουσικοκινητικής και Θεατρικού Παιχνιδιού

Λειτουργεί τμήμα μουσικοκινητικής και θεατρικού παιχνιδιού (ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ 3 ΕΩΣ 5 ΕΤΩΝ) προσχολικής ηλικίας & τμήμα χορωδίας.

To Τμήμα ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ διδάσκεται από εξειδικευμένα άτομα και έχει σαν στόχο την ψυχική καλλιέργεια των παιδιών.

Το Τμήμα Μουσικοκινητικής και Θεατρικού Παιχνιδιού προσφέρει μια δημιουργική και εκπαιδευτική προσέγγιση που συνδυάζει τη μουσική, την κίνηση και το θέατρο. Αυτή η μορφή εκπαίδευσης επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της φαντασίας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της έκφρασης μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην παιδαγωγική, αλλά και στην ψυχοκινητική ανάπτυξη παιδιών και ενηλίκων.

Μουσικοκινητική Αγωγή:

Η μουσικοκινητική αγωγή χρησιμοποιεί τη μουσική και την κίνηση ως μέσο ανάπτυξης σωματικών, γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.

  1. Στοιχεία μουσικοκινητικής:

    • Μουσική και ρυθμός: Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να ακολουθούν μουσικούς ρυθμούς μέσω της κίνησης, κάτι που βοηθά στη σωματική αντίληψη και τον συντονισμό.
    • Κίνηση: Απλές και σύνθετες κινήσεις συνδυάζονται με μουσική για την ενίσχυση της σωματικής έκφρασης και την καλλιέργεια της φαντασίας.
    • Αυτοέκφραση: Τα παιδιά ή οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκφραστούν μέσω της κίνησης και να εναρμονιστούν με τον ήχο.
    • Συνεργασία και ομαδικότητα: Μέσα από κοινές δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αλληλεπιδρούν και να συμμετέχουν ομαδικά σε μουσικά και κινητικά παιχνίδια.
  2. Μέθοδοι:

    • Μέθοδος Orff: Συνδυάζει μουσική, κίνηση, λόγο και δράση, δίνοντας έμφαση στη δημιουργική έκφραση και τη φυσική συμμετοχή των μαθητών.
    • Μέθοδος Dalcroze: Εστιάζει στην εκμάθηση της μουσικής μέσω του σώματος, δίνοντας έμφαση στον ρυθμό, την κίνηση και την αίσθηση του χώρου.
    • Μέθοδος Kodály: Χρησιμοποιεί τραγούδια και φωνητική εκπαίδευση ως βάση για την ανάπτυξη της μουσικής αίσθησης, και μπορεί να ενσωματώνει την κίνηση.

Θεατρικό Παιχνίδι:

Το θεατρικό παιχνίδι είναι μια μορφή δραματικής έκφρασης, όπου οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν το σώμα, τη φωνή και τη φαντασία τους για να δημιουργήσουν και να αναπαραστήσουν ιστορίες και συναισθήματα.

  1. Στοιχεία του θεατρικού παιχνιδιού:

    • Αυτοσχεδιασμός: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αυτοσχεδιάζουν ρόλους και σενάρια, ενισχύοντας τη δημιουργικότητά τους.
    • Ρόλοι και σενάρια: Μέσα από την αναπαράσταση διαφορετικών ρόλων, οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες.
    • Επικοινωνία και έκφραση: Το θεατρικό παιχνίδι ενθαρρύνει την επικοινωνία, την ενσυναίσθηση και την ελευθερία έκφρασης μέσα σε ασφαλή πλαίσια.
    • Ομαδικότητα: Μέσα από τις ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να ακούν και να αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης.
  2. Δραστηριότητες:

    • Δραματοποιήσεις ιστοριών: Παιδικά παραμύθια ή φανταστικά σενάρια ζωντανεύουν μέσω της δραματοποίησης, αναπτύσσοντας τις γλωσσικές και κοινωνικές δεξιότητες.
    • Παιχνίδια ρόλων: Τα παιδιά μπαίνουν σε ρόλους καθημερινών χαρακτήρων, επιλύοντας φανταστικά προβλήματα ή καταστάσεις.
    • Κίνηση και μίμηση: Μέσα από ασκήσεις μίμησης και σωματικής έκφρασης, οι συμμετέχοντες εξερευνούν τον τρόπο που το σώμα εκφράζει συναισθήματα και ιδέες.

Στόχοι του Τμήματος Μουσικοκινητικής και Θεατρικού Παιχνιδιού:

  1. Ανάπτυξη της δημιουργικότητας: Μέσω του συνδυασμού μουσικής, κίνησης και θεάτρου, οι μαθητές ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν και να εκφράσουν πρωτότυπες ιδέες.
  2. Ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων: Η συνεργασία και η αλληλεπίδραση σε ομαδικές δραστηριότητες ενισχύουν τις κοινωνικές ικανότητες και την επικοινωνία.
  3. Καλλιέργεια της έκφρασης: Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν συναισθήματα, σκέψεις και ιδέες μέσα από τη μουσική, την κίνηση και το θεατρικό παιχνίδι.
  4. Ψυχοκινητική ανάπτυξη: Η μουσικοκινητική αγωγή βοηθά στην ανάπτυξη της κίνησης, του συντονισμού και της ισορροπίας, βελτιώνοντας τη σωματική ικανότητα.

Το Τμήμα Μουσικοκινητικής και Θεατρικού Παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για παιδαγωγούς, γυμναστές, μουσικούς και θεατρολόγους που θέλουν να αναπτύξουν δημιουργικές μεθόδους εκπαίδευσης, ενώ αποτελεί και εργαλείο προσωπικής ανάπτυξης για τα παιδιά και τους συμμετέχοντες.